Być modelką – to jedno z marzeń wielu dziewczynek w wieku przedszkolnym. Piękny strój, fryzura oraz uczestnictwo w medialnych wydarzeniach to część życia hostess, które zdecydowały się wybrać taką ścieżkę kariery i z powodzeniem realizują swoje dziecięce marzenia oraz ambicje zawodowe. O tym, dlaczego i jak zostać modelką na eventach opowiemy w dzisiejszym poradniku.
Uroda – jakie ma znaczenie na castingu
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, kto może zostać hostessą na warszawskich eventach, akcjach promocyjnych sieci handlowych lub branży samochodowej. Uroda, choć ma duże znaczenie w tym zawodzie, nie jest kwestią obiektywnego osądu, dlatego nie można podać konkretnych wytycznych i cech, które zapewnią nam dobrze płatne zlecenia. Oczywiście, istnieją tzw. typy urody, jakie dominują podczas wydarzeń medialnych, jednak nie jest to kryterium, jakim należy się kierować podczas zgłaszania swojej kandydatury do agencji hostess.
Istnieją jednak cechy, które sprawiają, że niektórzy z nas idealnie pasują do roli hostessy, co zwykle jest naturalnie zauważalne przez osoby, z którymi np. spędzamy czas. Wiele przewodniczek imprez, zanim podjęły współpracę z agencją, bardzo często słyszało, że “idealnie nadawałyby się na modelkę”, co zwykle było głównym powodem złożenia swojej aplikacji w dziale rekrutacji lub pojawieniu się na castingu. Jednak uroda oraz definicja piękna są zależne od wielu czynników, takich jak upodobania zleceniodawcy, klimat imprezy lub względy kulturowe, dlatego nie należy uznawać tego za wyznacznik naszych predyspozycji.
Warto zaznaczyć, że zarówno świat modelingu, jak i agencje, coraz chętniej przyjmują kandydatów z nietypowym typem urody. Pewne cechy, które nas wyróżniają, są niezwykle atrakcyjne w oczach największych zleceniodawców. Piegi, mocne rysy twarzy albo inne charakterystyczne znaki wyróżniające, choć w naszych oczach są powodem do nieuzasadnionych kompleksów, w wielu przypadkach to właśnie one decydują o sukcesie zawodowym modelki.
Osobowość hostessy ma znaczenie
Oprócz cech widzialnych, czyli dostrzegalnych na pierwszy rzut oka (typu urody, wzrostu, figury, itp.), ważniejsze są jednak inne atrybuty, których – mówiąc najprościej – nie potrafimy zdefiniować lub konkretnie wskazać, ponieważ są ukryte w osobowości i sposobie bycia. Zauważmy, że pewne siebie osoby, które mają pozytywne nastawienie do świata, i innych ludzi, często wzbudzają nasze zainteresowanie i sympatię w ciągu kilkunastu sekund od zauważenia i poznania.
Odpowiednie ćwiczenie swojego charakteru oraz pewności siebie, zawsze dodaje nam pewnego uroku, który jest przydatny podczas pracy w zawodzie hostessy. Naturalne zachowanie, szczery uśmiech oraz błyskotliwość sprawiają, że takie modelki mają stałych zleceniodawców i cieszą się ogromną popularnością.
Względy estetyczne i zachowanie hostessy w Warszawie
Skoro już wyjaśniliśmy, że wbrew powszechnej opinii uroda nie jest decydującym wyznacznikiem tego, czy nadajemy się do pracy w agencji hostess, warto przejść do kolejnego punktu, czyli względów estetycznych. Nie musisz wyglądać jak z okładki, aby zdobywać wiele dobrze płatnych i ciekawych zleceń, ale najwyższy poziom higieny jest konieczny, aby otrzymać pracę w agencji. Estetyka jest wymogiem czasów i często decyduje o tym, jak jesteśmy odbierani, dlatego warto wypracować w sobie nawyki, które będą przydatne zarówno w pracy modelki, jak również w życiu codziennym.
Jeśli chcesz promować firmę podczas eventów, nie możesz wyglądać na zaniedbaną a niedopuszczalne jest, abyś zapomniała się odświeżyć przed wyjściem i zadbać o stan paznokci, skóry oraz innych powierzchownych aspektów. Pamiętaj, że Twój wygląd świadczy o Tobie, dlatego niewyprasowana koszula może skojarzyć się z niechlujnością, zaś nieświeży oddech skutecznie odstraszyć gości podczas eventów lub samego zleceniodawcę. Czasami drobne przeoczenie może zaważyć na tym, czy organizator zechce ponowić współpracę, dlatego wyrobienie w sobie nawyków estetycznych jest podstawą do zbudowania własnej marki.
Dbanie o siebie jest obowiązkiem nas wszystkich, bez względu na rodzaj wykonywanej pracy. Zarówno w urzędzie, jak i podczas eventów, wymagane są od Ciebie pewne cechy, które w dużej mierze opierają się właśnie na względach estetycznych. Proste zęby, nienaganny makijaż, czyste ubrania to zaledwie ułamek tego, na czym musisz się skupić, jeśli chcesz uczestniczyć na eventach branżowych. Jeśli wykażesz się solidnością, organizatorzy zapamiętają Cię jako osobę elegancką i zadbaną, której warto powierzyć kolejne zlecenie.
Kolejnym, równie istotnym elementem Twojej pracy jest elegancja i umiejętność zachowania się w towarzystwie. To, w jaki sposób mówisz i odnosisz się do gości eventów bardzo dużo mówi o Tobie, Twoim wychowaniu i umiejętnościach zawodowych. Nie każdy, z kim będziesz rozmawiać, będzie dla Ciebie miły, jednak nie jest to powód, aby posłużyć się wulgarnym słownictwem lub zachować się w sposób budzący wątpliwości organizatora. Pamiętaj, że podczas imprezy cały czas jesteś obserwowana, dlatego musisz zachowywać się jak profesjonalistka.
Do rzeczy absolutnie zakazanych w towarzystwie, które mogą zaważyć na ostatecznej opinii organizatora należą:
- wulgarny język – nie ma okoliczności, które wytłumaczą stosowanie wulgarnego języka. Jeśli goście usłyszą Twoje inwektywy podczas rozmowy z inną hostessą do wynajęcia albo w przypadku jakiegokolwiek wypadku (np. rozbicie kieliszka), wówczas ich opinia o Twoim profesjonalizmie będzie mocno naruszona. Jeśli masz problem z powstrzymaniem się przed stosowaniem obraźliwego słownictwa, nie decyduj się na tego typu pracę i naucz się panować nad tym, co mówisz. Nie tylko unikniesz nieprzyjemności, ale również krępującej sytuacji, w której przypadkowo wymsknie Ci się przekleństwo;
- niedostosowanie się do charakteru imprezy – wydarzenia, na których się pojawisz, będą się od siebie różnić. Jedne będą miały bardziej zabawny i luźny charakter, inne wręcz przeciwnie. Musisz być na tyle spostrzegawcza, aby szybko dostrzec klimat imprezy i dostosować się do niego w możliwie najwyższym stopniu. Jeśli nie wyczujesz, jak należy się zachować, szybko zaliczysz kilka niestosownych wpadek, przez co stracisz możliwość dalszej współpracy z organizatorem;
- brak kultury – kultura jest czymś, co często określa to, jak zostaliśmy wychowani. To również pryzmat naszej inteligencji. Zawsze musisz pamiętać, że Twoja obecność na danej imprezie to wynik współpracy agencji hostess z organizatorem. Uważaj na to, jak się zachowujesz. Gdy wydaje Ci się, że nikt na Ciebie nie patrzy, stosuj zwroty grzecznościowe i w żadnym wypadku nie myśl, że możesz się zachowywać jak wśród swoich znajomych. Otwartość jest mile widziana, jednak to wciąż praca, która wyznacza pewne granice.
Osiągnięcie sukcesu w tego typu branży to przede wszystkie wynik naszych starań i mobilizacji. Uroda, która oczywiście ma znaczenie, to często jedynie dodatek do całości, dlatego nie należy jej rozumieć jako głównego kryterium, który zagwarantuje nam pracę. W drugiej części naszego poradnika opowiemy o tym, jakie są najważniejsze cechy jakie powinna posiadać hostessa z Warszawy, gdzie szukać najlepszych ofert pracy oraz czego możemy się nauczyć podczas eventów.