Lwia część prowadzenia biznesu to marketing. Przedsiębiorczy biznesmen potrafi skutecznie zastosować każdą formę promocji, która może przynieść mierzalne korzyści – zwiększenie zysków, zasięgu, rozpoznawalności, poprawę wizerunku. Dlatego w kalendarzu spotkań koniecznie musi się znaleźć obecność na targach branżowych. Aby maksymalnie wykorzystać możliwości, wiele firm decyduje się na wynajem hostess na targi. Poznaj powody, dla których to robią.
Pomoc organizacyjna w obsłudze stoiska
Pełnienie funkcji reprezentacyjnych, kontakt z uczestnikami targów i kolportaż materiałów reklamowych to nie jedyne obowiązki hostess. Pomagają one też w prowadzeniu stoiska, dbając o porządek i czystość. Zarządzają ruchem na stoisku i komunikacją, są pierwszą linią kontaktu z klientami. Potrafią wyselekcjonować tych rzeczywiście zainteresowanych i uprzejmie wysłuchać przypadkowych, niezaciekawionych ofertą. Dzięki ich pomocy stoisko targowe działa z pełną efektywnością, co pozwala na optymalne wykorzystanie – ograniczonego przecież – czasu wydarzenia. Wynajem hostess jest zatem korzystny również z organizacyjnego punktu widzenia.
Generowanie ruchu na stoisku
Doświadczona hostessa sprawnie i kulturalnie zachęci przechodzących do odwiedzenia Twojego stoiska. Wręczając drobny gadżet lub za pomocą niezobowiązującej rozmowy (a ta w wydaniu hostessy wypada dużo bardziej naturalnie niż u najlepszego nawet przedstawiciela handlowego) zręcznie przełamuje barierę z odwiedzającym, który z jej rąk po chwili zostaje przekazany do przedstawiciela – już w celu bardziej merytorycznej rozmowy.
Ważne, aby dziewczyny pracowały skutecznie, ale nienachalnie. Istotne są doskonałe umiejętności komunikacyjne, otwartość na ludzi, łatwość nawiązywania kontaktów i pozytywne nastawienie. Bez wątpienia, dzięki zaangażowaniu profesjonalnych hostess, zwielokrotniasz swoje szanse na pozyskanie klientów i nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.
Komunikacja z uczestnikami targów
Kontakt z hostessami na targach często jest dla uczestników pierwszym bezpośrednim kontaktem z Twoją firmą. Doświadczone promotorki bez problemu prowadzą wstępne rozmowy z klientami stoiska, udzielają informacji i kierują zainteresowanych gości do odpowiednich osób w firmie. Są na stanowisku po to, by pomóc, zawsze z uśmiechem na ustach i czarującą uprzejmością.
Jeśli zdecydujemy się wysłać hostessy poza teren stoiska, musimy wiedzieć, że profesjonalne dziewczyny świetnie potrafią wykorzystywać w komunikacji psychologiczną regułę wzajemności. Wręczając gościom targów drobny upominek lub gadżet firmowy wywołują w obdarowanych chęć odwdzięczenia się, którą łatwo przekuć w konkretne działanie (np. odwiedzenie stoiska, pozyskanie danych kontaktowych itp.).
Dystrybucja materiałów reklamowych
Podstawową komercyjną funkcją targów branżowych jest umożliwienie bezpośredniego spotkania pomiędzy producentami lub sprzedawcami oraz ich grupą docelową – odbiorcami, nabywcami produktów/ usług. Angażując hostessy do rozdawania ulotek, gadżetów i innych materiałów reklamowych zwiększasz zasięg stoiska, pozwalasz się odnaleźć i dajesz się poznać. Zyskujesz szansę, że odwiedzą Cię konkretni odbiorcy, już zainteresowani Twoim produktem lub usługami. Jest to idealny sposób na skuteczny marketing bezpośredni w trakcie trwania targów.
Lepszy wizerunek i większy prestiż
Budowanie prestiżu i wizerunku marki, produktu lub usługi wymaga zazwyczaj długofalowych działań marketingowych. Natomiast targi pozwalają stosunkowo łatwo i szybko podnieść wartość tych dwóch wskaźników. W jaki sposób? Dzięki zatrudnieniu hostess. Sama ich obecność jest jasnym sygnałem dla potencjalnych klientów, że firma dba o pozytywne relacje z nimi.
Profesjonalne promotorki i promotorzy, komunikatywni, zorganizowani i pomocni, wywierają pozytywny wpływ na klientów i pozostawiają w nich dobre wrażenie, które zostanie skojarzone z Twoją marką. Taka „psychologia uprzejmości” w wydaniu hostess jest skutecznym działaniem wizerunkowo-marketingowym.
Dobra agencja hostess z Warszawy
Skoro już wiesz, że hostessy nie tylko „wyglądają”, zastanawiasz się pewnie, gdzie znaleźć te najlepsze. Wybór hostess, które sprawdzą się podczas targów, jest kluczowy dla skuteczności Twoich działań marketingowych. Dlatego warto zwrócić się o pomoc do kompetentnej agencji hostess, która wybierze najlepsze promotorki na podstawie analizy potrzeb klienta (APK). W agencji DIAM w Warszawie korzystamy z tej właśnie metody przy doborze pracowników, a nasze indywidualne podejście daje gwarancję wysokiej efektywności.