Agencja Hostess i Modelek DIAM

Warsztat hostessy – w co zainwestować

Każdy zawód, także zawód hostessy, ma swój warsztat, który jest zbiorem określonych cech i właściwości decydujących o powodzeniu w jego wykonywaniu. Warsztat taki można rozbudowywać, uzupełniać i nad nim pracować, by osiągnąć jak najwięcej w swoim fachu. Oczywiście, najpierw trzeba uświadomić sobie, co jest, co powinno, a co musi znaleźć się w repertuarze hostessy. Przyjrzyjmy się więc temu, czego potrzebują profesjonalne hostessy pracujące w Warszawie.

Zawodowe umiejętności hostessy

Profesjonalne agencje dbają o to, by współpracujące z nimi hostessy były świetnie przygotowane do pracy pod wieloma względami. W pierwszym rzędzie wymienić tu trzeba kwestie związane z konkretnymi, praktycznymi umiejętnościami istotnymi w tym zawodzie – poniżej pogrupowaliśmy je w przejrzyste kategorie.

Zauważmy, że każdą z tych umiejętności można rozwijać na wielu płaszczyznach i w różnych kierunkach. Oczywiście, podstawy powinny znać wszystkie hostessy i traktować to jako punkt wyjścia do dalszych szkoleń. Część z nich warto podejmować we własnym zakresie – jeśli na przykład chcesz specjalizować się w fordansingu, należy pomyśleć o kursach tańca. Poszczególne specjalizacje zaznaczają się w tej branży coraz wyraźniej.

Umiejętności interpersonalne

Dalej w warsztacie hostess znajdują się umiejętności interpersonalne, zaliczane do kompetencji miękkich, a więc tych związanych z nawiązywaniem i utrzymywaniem życzliwych kontaktów. Mamy tu na myśli przede wszystkim inteligencję emocjonalną, która kryje w sobie wiele cech ułatwiających społeczne funkcjonowanie. Osoby z rozwiniętą emocjonalną inteligencją są optymistycznie nastawione do świata, nie skupiają się na tym, na co nie mają wpływu, są asertywne i ciekawe innych ludzi. To wszystko cechy bardzo pożądane wśród hostess.

Warszawa to wymagająca scena

Rynek hostess nieustannie się rozwija, a to znaczy też, że staje się coraz bardziej wymagający. Nie wystarczy dobrze wyglądać, by zyskiwać kolejne zlecenia. Praktyka pokazuje, że hostessy także muszą się rozwijać, doskonalić, poprawiać, by oferować swoim zleceniodawcom pełen wachlarz profesjonalnych kompetencji. Aby konkluzyjnie odpowiedzieć na zawarte w tytule pytanie, trzeba więc stwierdzić, że najlepszą strategią budowania własnej marki jest inwestowanie w siebie.