Agencja Hostess i Modelek DIAM

Techniki marketingowe w pracy hostessy: animacja sprzedaży

Tylko jedna trzecia naszych decyzji zakupowych opiera się na cechach produktu. Resztą kierują nasze emocje, odczucia i impulsy – to, w jaki sposób jesteśmy traktowani jako ludzie. Ta, dość podstawowa w psychologii sprzedaży wiedza (jest to główne twierdzenie promujące książkę znanego badacza marketingu J. McKeana Customers are People. The human touch), jest podstawą jednej z bardzo skutecznych form promocji – animacji sprzedaży.

Animacja to technika, którą doświadczone hostessy powinny mieć opanowaną do perfekcji. Daje natychmiastowe i łatwo mierzalne efekty, powodując w efekcie wzrost sprzedaży danego produktu. Zobacz, w jaki sposób hostessy mogą podnieść słupki sprzedażowe Twojego produktu.

Hostessy jako animatorki sprzedaży

Animacja sprzedaży obejmuje działania, których celem jest wejście z potencjalnym klientem w interakcję, wiodącą do sprzedaży promowanego produktu. W swojej istocie polega na zaangażowaniu konsumenta w działania animacyjne (o tym, jakie mogą to być działania, dowiesz się za chwilę), które wywołają w nim chęć nabycia towaru.

Głównym czynnikiem powodzenia tej techniki jest osoba prowadzącej hostessy–animatorki. Akcje animacyjne często są rozbudowane i oprócz hostess występują w nich np. konferansjerzy. Niezależnie od składu osobowego, jego zadania przedstawiają się następująco:

Formy animacji sprzedaży

Istnieje wiele różnych sposobów, za pomocą których można nakłonić klientów do kupna promowanego towaru. W animacji sprzedaży liczy się to, by promocję przeprowadzić w sposób jak najbardziej atrakcyjny, odmienny od formuły spowszedniałych już dla konsumenta, tradycyjnych przekazów marketingowych znanych z mediów.

Najczęściej spotykane animacje to:

Powyższe formy nie są rozłączne i mogą występować razem – np. demonstracja ekspresu do kawy może być połączona z degustacją kawy.

Czynniki efektywności w animacji sprzedaży

Aby akcja promocyjna była skuteczna, potrzebujesz doświadczonych hostess, które mają już w swoim portfolio udział w podobnych projektach. To najważniejsze, bowiem w animacji wykorzystywane są techniki marketingu bezpośredniego, więc jej powodzenie jest w największym stopniu uzależnione od umiejętności interpersonalnych hostessy-animatorki.

Kompetentna osoba prowadząca to jednak nie wszystko. Efektywność eventu sprzedażowego zależy również od:

Wypromuj swoją ofertę z agencją hostess DIAM z Warszawy

Nasza agencja w Warszawie zapewni Ci przeszkolone i doświadczone hostessy, które poprowadzą animację na profesjonalnym poziomie. Zapewniamy realizację celów sprzedażowych i pełne zaangażowanie w akcję. Skorzystaj z efektywnych technik sprzedażowych – my dostarczymy ci kompetentny zespół, który wykorzysta pełny potencjał marketingowy animacji sprzedaży.