Tylko jedna trzecia naszych decyzji zakupowych opiera się na cechach produktu. Resztą kierują nasze emocje, odczucia i impulsy – to, w jaki sposób jesteśmy traktowani jako ludzie. Ta, dość podstawowa w psychologii sprzedaży wiedza (jest to główne twierdzenie promujące książkę znanego badacza marketingu J. McKeana Customers are People. The human touch), jest podstawą jednej z bardzo skutecznych form promocji – animacji sprzedaży.
Animacja to technika, którą doświadczone hostessy powinny mieć opanowaną do perfekcji. Daje natychmiastowe i łatwo mierzalne efekty, powodując w efekcie wzrost sprzedaży danego produktu. Zobacz, w jaki sposób hostessy mogą podnieść słupki sprzedażowe Twojego produktu.
Hostessy jako animatorki sprzedaży
Animacja sprzedaży obejmuje działania, których celem jest wejście z potencjalnym klientem w interakcję, wiodącą do sprzedaży promowanego produktu. W swojej istocie polega na zaangażowaniu konsumenta w działania animacyjne (o tym, jakie mogą to być działania, dowiesz się za chwilę), które wywołają w nim chęć nabycia towaru.
Głównym czynnikiem powodzenia tej techniki jest osoba prowadzącej hostessy–animatorki. Akcje animacyjne często są rozbudowane i oprócz hostess występują w nich np. konferansjerzy. Niezależnie od składu osobowego, jego zadania przedstawiają się następująco:
- pozyskanie uwagi potencjalnego klienta,
- utrzymanie zaangażowania klienta podczas działań animacyjnych,
- przekazanie informacji o produkcie/ promocji/ marce, odpowiadanie na pytania,
- utrwalanie pozytywnego wizerunku marki/ produktu,
- doprowadzenie do konwersji – skłonienie do zakupu promowanego produktu.
Formy animacji sprzedaży
Istnieje wiele różnych sposobów, za pomocą których można nakłonić klientów do kupna promowanego towaru. W animacji sprzedaży liczy się to, by promocję przeprowadzić w sposób jak najbardziej atrakcyjny, odmienny od formuły spowszedniałych już dla konsumenta, tradycyjnych przekazów marketingowych znanych z mediów.
Najczęściej spotykane animacje to:
- degustacje – artykuły spożywcze, żywność i napoje,
- sampling (próbki produktów) – chemia gospodarcza, kosmetyki,
- demonstracje (pokazy działania produktu) – elektronika, artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki,
- mini-eventy (np. konkursy, loterie) – podnoszą atrakcyjność promocji i wywołują zaangażowanie.
Powyższe formy nie są rozłączne i mogą występować razem – np. demonstracja ekspresu do kawy może być połączona z degustacją kawy.
Czynniki efektywności w animacji sprzedaży
Aby akcja promocyjna była skuteczna, potrzebujesz doświadczonych hostess, które mają już w swoim portfolio udział w podobnych projektach. To najważniejsze, bowiem w animacji wykorzystywane są techniki marketingu bezpośredniego, więc jej powodzenie jest w największym stopniu uzależnione od umiejętności interpersonalnych hostessy-animatorki.
Kompetentna osoba prowadząca to jednak nie wszystko. Efektywność eventu sprzedażowego zależy również od:
- czasu – animacje najlepiej jest organizować w okresach wzmożonego ruchu konsumentów, czyli przed świętami, długimi weekendami, w czasie sezonowych wyprzedaży,
- miejsca – duże centra handlowe i uczęszczane miejsca publiczne to najbardziej oczywiste punkty do przeprowadzenia animacji,
oprawy – im bardziej wyróżniający się event, tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi konsumentów, - zastosowanych narzędzi i technik sprzedażowych – najskuteczniejsze będą te nakierowane na zbudowanie jak najgłębszej interakcji z klientem.
Wypromuj swoją ofertę z agencją hostess DIAM z Warszawy
Nasza agencja w Warszawie zapewni Ci przeszkolone i doświadczone hostessy, które poprowadzą animację na profesjonalnym poziomie. Zapewniamy realizację celów sprzedażowych i pełne zaangażowanie w akcję. Skorzystaj z efektywnych technik sprzedażowych – my dostarczymy ci kompetentny zespół, który wykorzysta pełny potencjał marketingowy animacji sprzedaży.