Agencja Hostess i Modelek DIAM

Ile kosztuje wynajęcie hostessy?

Czy wynajem hostess do działań promocyjnych lub uatrakcyjnienia i obsługi Twojej imprezy firmowej to duży wydatek? Czy się opłaca? Jakie efekty można uzyskać i czy koszty są do nich adekwatne? Z naszej strony możemy odpowiedzieć, że pieniądze wydane na skuteczne działania promocyjne zawsze są pieniędzmi dobrze zainwestowanymi. Jeśli ciekawi Cię, ile wydać na hostessy i jak wygląda rynek cenowy w tej branży – porozmawiajmy dziś o pieniądzach.

Wynajem hostessy – co wpływa na koszty?

Agencja hostess, z którą będziesz negocjował ofertę, opłatę końcową uzależnia od kliku czynników. Po pierwsze i najważniejsze, najważniejszą składową opłaty jest wynagrodzenie hostessy z Warszawy. Ile może ono wynosić? Najważniejsze czynniki kształtujące jego wysokość to:

Każda agencja posiada swoje wewnętrzne cenniki, ale końcowa cena za usługę zawsze jest ustalana w trakcie rozmowy, po szczegółowym określeniu wymagań zleceniodawcy i możliwości agencji.

Szeroka rozpiętość płac w zawodzie hostessy

Rzut oka na popularne portale ogłoszeniowy pokazuje, że agencje hostess rekrutujące dziewczyny do pracy podają bardzo zróżnicowane widełki zarobków. Hostessom proponują bowiem od minimalnej stawki godzinowej, czyli 13 zł/godz. brutto do ponad 100 zł/godz. Cennik hostess otwierają promocje produktów (np. spożywczych) w supermarketach i centrach handlowych czy akcje roznoszenia ulotek. Wyżej są gale, bankiety targi – imprezy prestiżowe, wymagające większego zaangażowania hostess i odpowiednich predyspozycji. Za zlecenia zawierające szczególne wymagania również pobierana jest większa opłata za czas pracy hostessy.

Dodatkowe umiejętności są dodatkowo płatne. W przypadku wydarzeń o zasięgu międzynarodowym hostessy często muszą wykazać się bardzo dobrą znajomością języka obcego, gdyż są zatrudniane w charakterze recepcjonistek lub opiekunek zagranicznych gości. Na większe stawki hostess wpływa również scenariusz eventu – dziewczyny biorące udział w reżyserowanych animacjach czy fordanserki zazwyczaj otrzymują wyższe stawki.

Można zauważyć zasadę, że tzw. marki premium są skłonne płacić więcej hostessom, które angażują do swoich eventów. Mniejsze firmy operują mniejszymi budżetami na działania marketingowe, szukają więc na tym polu oszczędności. Agencje hostingowe są na tym polu elastyczne i zazwyczaj potrafią spełnić oczekiwania każdego klienta.

Warto dodać, że z punktu widzenia zleceniodawcy ważna jest również marża agencji hostess.

Co zrobić, by nie przepłacić za wynajem hostess w Warszawie?

Na rynku usług hostess w Warszawie pomoc jest warta tyle, ile zdecyduje się za nią zapłacić klient. Oczywiście rynek i konkurencja w dużym stopniu regulują ceny, ale branża eventowa jest na tyle elastyczna cenowo i dynamiczna, że trudno jest wprowadzić wiarygodne uśrednienia. Dlatego warto zorientować cie w stawkach, które są podawane w ogłoszeniach prywatnych i agencyjnych. Najlepiej – w obrębie tego samego miasta, gdyż stawki różnią się w poszczególnych województwach. Trzeba przy tym mieć na uwadze fakt, że jakiekolwiek publiczne kwoty dotyczą standardowych działań, i każda zmiana czy dodatkowa usługa będzie również dodatkowo płatna.