W każdym większym mieście, co jakiś czas jesteśmy świadkami dużych masowych imprez o różnym charakterze, na których ludzie się bawią, rywalizują w konkurencjach sportowych czy biorą udział w pokazach filmowych. Cele takich wydarzeń są bardzo różne, ale łączy je niewątpliwie duży rozmach i konieczność włożenia ogromnej ilości pracy i zaangażowania wielu osób w sprawną organizację eventu. Goście biorący udział w imprezie z reguły nie mają pojęcia, kto ją przygotował, ale niektórych pracowników na pewno mogą spotkać. Należą do nich hostessy wynajęte na eventy i pełniące na nich różnorodne funkcje.
Co robią hostessy na eventach?
Najprościej mówiąc hostessy na eventach obsługują imprezę i obecnych na niej ludzi. Jest to sformułowanie bardzo szerokie, gdyż ich praca ściśle związana jest z charakterem danego wydarzenia i gośćmi, którzy biorą w nim udział.
Przykładowo, panie zatrudnione w charakterze hostess podczas eventu mogą być odpowiedzialne za:
- Nawiązywanie kontaktu z gośćmi i kierowanie ich do odpowiednich sektorów lub na konkretnie wyznaczone miejsca,
- Rozdawanie ulotek informacyjnych, folderów reklamowych lub firmowych gadżetów,
- Zachęcanie gości do wspólnej zabawy,
- Prowadzenie konkursów, rozdawanie dyplomów,
- Kontakt z klientem zagranicznym w jego ojczystym języku,
- Zorganizowanie rozrywki dla obecnych na imprezie dzieci,
- Zachęcanie gości do wspólnej zabawy tanecznej.
Możliwości jest naprawdę sporo i czasem może się okazać, że poszukiwane hostessy na eventy muszą posiadać z pozoru nieprzydatne umiejętności jak np. jazda na rolkach czy zdolności manualne.
Rekrutacja hostess
Jeśli chodzi o wynajem hostess, Warszawa jest jednym z lepszych miejsc, w którym możemy znaleźć profesjonalne przedstawicielki tego zawodu. Ma to związek z dużą ilością osób uczących się w tym mieście, które często dorabiają biorąc udział w różnego rodzaju eventach. Agencje hostess w Warszawie dysponują bardzo rozbudowanymi bazami, w których znajdują się profile zawodowe hostess o różnych umiejętnościach i kwalifikacjach. To, co na pewno powinno wyróżniać każdą hostessę to charyzma, łatwość nawiązywania kontaktów, otwartość, życzliwość i sympatia do ludzi.
Przygotowanie hostess na eventy
Osoby pracujące w charakterze hostess na eventach muszą otrzymać od zleceniodawcy bardzo dokładne informacje na temat planowanej imprezy. W przeciwnym razie nawet najbardziej charyzmatyczne dziewczyny mogą mieć problemy z prawidłową obsługą gości. Jedną z głównych ról hostessy jest udzielanie informacji i niezależnie od tego czy dotyczy ona prezentowanego produktu, oferowanej usługi czy też planu imprezy, musi być sprawdzona i wiarygodna.
Dlatego tak ważna jest dobra współpraca pomiędzy organizatorem eventu, a agencja hostess, dzięki której można być pewnym, że impreza będzie sprawnie i profesjonalnie prowadzona, a goście wyjdą zadowoleni. Decydując się na zatrudnianie hostess warto o tym pamiętać i zadbać o odpowiednie przeszkolenie wynajmowanych pracowników.