Event. Szalenie popularny termin, odmieniany dziś przez wszystkie przypadki. Jego rozumienie jest najczęściej intuicyjne, i w zasadzie każdemu zorganizowanemu wydarzeniu można dziś przypiąć łatkę eventu. Jeśli masz firmę i zamierzasz stworzyć własny event, musisz zadbać o szereg spraw organizacyjnych. Jedną z nich jest wynajem hostess. Czy warto je zatrudnić? W tym tekście przybliżymy definicję i rozumienie eventu oraz spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.
Event – definicja: specjalny czas
W sieci łatwo można znaleźć multum ogłoszeń o wynajmie hostess na eventy. Ale czy wydarzenie, które chcesz zorganizować, wpisuje się w tę kategorię? Jak zdefiniować event? Samo słowo pochodzi z angielskiego i najczęściej oznacza wydarzenie, zdarzenie, spotkanie (chociaż jego pełny zakres znaczeniowy jest znacznie szerszy).
Wydarzenie – ale nie zwyczajne, tylko takie, które zrywa z codziennością, jest w odbiorze uczestników wyjątkowe. Odbywa się jednorazowo lub na tyle rzadko, że ma charakter unikatowy, zrywający z porządkiem dnia codziennego. Event to czas, w którym przeżywamy coś innego niż rutynę, którą serwuje nam życiowa codzienność. Rządzi się swoimi prawami, odmiennymi od praw i zwyczajów normalnego czasu.
Kategorie eventów wg EMBOK
Projekt EMBOK (Event Management Body of Knowledge) powstał w celu opracowania definicji, klasyfikacji i schematów zarządzania eventami. Wg stworzonej na potrzeby projektu kategoryzacji, eventy mogą mieć charakter:
- biznesowo-korporacyjny – np. w postaci szkoleń dla pracowników. Są to zorganizowane wydarzenia, mające na celu realizację założeń polityki biznesowej firm, spółek i korporacji.
- społeczny i charytatywny – wydarzenia organizowane w celu zwrócenia uwagi opinii publicznej na konkretne problemy społeczne lub doraźną pomoc, w formie np. zbiórek lub innych akcji charytatywnych.
- rozrywkowy i rekreacyjny – koncerty, wystawy, festyny. Wszystkie wydarzenia ukierunkowane na dostarczenie odbiorcy rozrywki.
- kulturalny – eventy związane z podtrzymywaniem tradycji oraz promowaniem szeroko pojętej kultury i sztuki.
- rządowy i obywatelski – zdarzenia organizowane w ramach państwowych oraz oddolnych inicjatyw.
- marketingowy, w tym m.in. w postaci targów i wystaw – wszelkie wydarzenia, które mają zrzeszać ze sobą kupujących i sprzedawców, promować markę, realizować cele sprzedażowe i marketingowe.
Jak na tle powyższych ustaleń i definicji kształtuje się rola hostessy? Jakie korzyści przynosi jej obecność na eventach?
Hostessy na eventy – promocja, prestiż, pomoc
Wyróżniamy dwie formy marketingu: pośredni i bezpośredni. Obowiązki i zadania hostessy zazwyczaj plasują się w polu działań bezpośrednich. Jeśli w plan eventu wpisana jest promocja Twojej marki, zajmą się dyskretnym i taktownym marketingiem, stając się firmową wizytówką na czas trwania imprezy.
Obecność hostess podnosi też rangę każdego wydarzenia. Nie może ich więc zabraknąć, jeśli event ma charakter prestiżowy lub uroczysty, jak np. gala czy bankiet. Ubrane w szykowne, eleganckie kreacje, pomogą wykreować wyjątkową atmosferę wieczoru.
Hostessy biorą też udział w działaniach organizacyjnych i dbają o sprawny przebieg eventu. Zajmują się gośćmi (wskażą i odprowadzą na miejsce), pozują do zdjęć, biorą udział w ceremonii wręczania nagród. Mogą również pełnić role konferansjerek, kelnerek, animatorek.
Event dobrze zapamiętany
Doświadczone w eventach hostessy pozytywnie wpływają na całokształt wydarzenia. Są nie tylko „obecne”. Zajmują się szeroko pojętą animacją – wchodzą w interakcje z gośćmi, rozmawiają, informują, pomagają, tworzą atmosferę i klimat. Kiedy trzeba, realizują Twoje założenia marketingowe. Potrzebujesz ich, jeśli chcesz, by Twój event był pamiętany jeszcze długo po tym, kiedy zgasną ostatnie światła na sali.
DIAM to renomowana agencja hostess i modelek z Warszawy. W biznesie liczy się dla nas współpraca, której zwieńczeniem będzie Twój sukces. Dajemy Ci możliwość, by Twój marketing był skuteczniejszy. Jeśli więc szukasz hostess na eventy, nie szukaj dalej i skontaktuj się z nami. Oferujemy ci wsparcie doświadczonych dziewczyn, które świetnie znają branżę eventową i pracowały dla największych, globalnych marek.