Bycie hostessą na eventach branżowych wymaga nie tylko doświadczenia, ale również umiejętności radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami i nieprzewidzianym zachowaniem niektórych gości. Każdy, kto próbował swoich sił w tym zawodzie wie, że wbrew pozorom jest ona trudniejsza, niż mogłoby się wydawać.
Hostessa na eventy w Warszawie – zasady zachowania
Jeśli otrzymasz propozycję uczestniczenia na evencie firmowym, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach. Wieczorne wydarzenia znacznie różnią się od tych dziennych (np. targów), dlatego wymagane jest nieco większe doświadczenie. Pamiętając o kilku prostych zasadach wyznawanych w agencji, nie tylko zrobisz wrażenie na zleceniodawcy, ale również unikniesz nieprzyjemnych sytuacji.
- nie spożywaj alkoholu – Twoja obecność w roli hostessy na evencie to przede wszystkim czas pracy, dlatego powinnaś pamiętać o tym, aby zachować trzeźwość. W przypadku wypadku, albo wystąpienia sytuacji bezpośrednio zagrażającej życiu, Twój pracodawca może mieć niemałe kłopoty, jeśli podczas badań okaże się, że jesteś pod wpływem alkoholu;
- zachowaj klasę – zrobienie dobrego wrażenia na zleceniodawcy może być gwarantem otrzymania kolejnego zlecenia. Jeśli zależy Ci na karierze w zawodzie hostessy eventowej, warto żebyś zawsze pamiętała o kulturze, nienagannym słownictwie oraz innych zasadach, które mają bezpośredni wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani w towarzystwie;
- bądź grzeczna – goście eventów branżowych są różni. Jednak Twoim zadaniem jest to, aby nie dać się w żaden sposób sprowokować i zachować spokój przez cały czas trwania imprezy. W rozmowie z przypadkowym Klientem, nawet jeśli jego zachowanie budzi twoje wątpliwości, stosuj zwroty grzecznościowe i staraj się być sympatyczna. Jeśli sytuacja wymknie się spod kontroli, zwróć się do swojego opiekuna, który z pewnością znajdzie najlepsze rozwiązanie;
- bądź cierpliwa – praca hostessy na evencie często wiąże się z powtarzaniem tych samych formułek nawet kilkadziesiąt razy w ciągu godziny, dlatego w pewnym momencie może być już irytująca. Jednak pamiętaj, że decydując się na tego typu zawód, musisz zachować samokontrolę i nie dopuścić do tego, aby emocje wzięły górę;
- stosuj się do wymagań zleceniodawcy – jeśli organizator eventu nie życzy sobie, aby np. hostessy korzystały z telefonów komórkowych w trakcie imprezy – uszanuj jego prośbę. Stosując się do oczekiwań pracodawcy, masz dużą szansę na to, że zostaniesz zaangażowana do organizacji kolejnego wydarzenia i zdobycia bardzo dobrych referencji.
Kiedy zrezygnować z uczestniczenia w imprezie?
Nie każda impreza należy do udanych, zwłaszcza dla zatrudnionych hostess. Zdarza się, że wydarzenia, które mają miejsce podczas imprezy, znacznie wykraczają poza granicę dobrego smaku oraz zakresu Twoich obowiązków.
Jeśli podczas imprezy doszło do sytuacji, w której czujesz się zagrożona, zaś organizator w żaden sposób nie reaguje, zadbaj przede wszystkim o swoje bezpieczeństwo. Praca w charakterze hostessy nie wymaga od Ciebie, abyś godziła się na wszystko.
Aby uniknąć takich sytuacji, warto nawiązać współpracę z zaufaną agencją, która dokładnie weryfikuje charakter wydarzenia oraz zleceniodawcę. Zapraszamy więc do naszej warszawskiej agencji DIAM. Samodzielne szukanie ofert pracy w roli hostessy na eventy w Warszawie, często jest bardzo ryzykowne i nie gwarantuje Ci całkowitego poczucia bezpieczeństwa.