Jeśli jesteś pełną pomysłów, energiczną i dobrze zorganizowaną osobą, a kontakty z ludźmi są dla ciebie przyjemnością, otwarcie agencji hostess może być świetnym pomysłem na własny biznes.
Od czego zacząć?
Początki są podobne jak w przypadku otwierania każdej innej firmy. Przede wszystkim należy sporządzić dokładny biznesplan i poznać branżę, która jest dość specyficzna i wymaga konkretnych umiejętności. Agencje hostess to firmy, które działają w świecie znanych marek, a podstawą ich funkcjonowania jest bardzo dobra organizacja, odpowiednie kontakty i profesjonalny, dyspozycyjny personel.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto bliżej poznać realia, w jakich działają agencje np. poprzez osobiste zatrudnienie się w takiej firmie, bądź uczestniczenie w różnego rodzaju targach i eventach, gdzie można bezpośrednio obserwować pracę hostess.
Jeśli chodzi o biznesplan, to na pewno trzeba w nim uwzględnić koszty związane z samochodem, komputerem, odpowiednim oprogramowaniem, aparatem fotograficznym itp. Należy się też liczyć z tym, że prestiżowa firma powinna mieścić się w odpowiednim lokalu, a pracodawca musi dysponować zapleczem finansowym, aby mógł terminowo wypłacić pensje współpracującym z agencją hostessom.
Jeżeli masz już biznesplan, poznałeś branżę i uznałeś, że posiadasz odpowiednie cechy charakteru niezbędne do prowadzenia takiego biznesu – pozostaje poszukać odpowiednich pracowników i do dzieła!
Jak szukać pracowników do agencji hostess?
Filarem takiej agencji są oczywiście współpracujące z firmą hostessy i modelki i głównie od ich pracy będzie zależeć przyszła renoma twojej firmy. Warto, więc poświęcić trochę czasu na zbudowanie bazy osób, które będą posiadały najlepsze cechy predestynujące do wykonywania tego zawodu.
Na co zwracać uwagę? Cechy dobrej hostessy to:
- atrakcyjny wygląd,
- wysoka kultura osobista,
- umiejętność nawiązywania kontaktów i prowadzenia rozmowy,
- dyspozycyjność,
- dobry stan zdrowia i kondycja fizyczna,
- znajomość języków obcych,
- doświadczenie w pracy z ludźmi,
- gotowość do wyjazdów.
Chętnych do współpracy warto szukać na uczelniach, gdyż dużo studentek zainteresowanych jest taką pracą. Wiele hostess współpracujących z agencjami w Warszawie jest studentkami bardzo różnych kierunków, co może być dodatkowym plusem w procesie rekrutacji do obsługi konkretnej akcji promocyjnej.
Jak znaleźć zlecenia dla agencji hostess w Warszawie?
Wiadomo, że na początku może nie być łatwo, gdyż na rynku istnieje duża ilość tego typu firm, które mają już swoje kontakty i stałych klientów. Aby przebić się w tej branży ważna jest właśnie sieć odpowiednich kontaktów (np. z agencjami reklamowymi), a także dobra promocja swojej firmy. Warto starać się nawiązać współpracę z centrami targowymi, organizatorami konferencji czy galeriami handlowymi, które mogą polecać naszą agencję firmom przeprowadzającym własną promocję.
Nie bez znaczenia jest również miejsce prowadzenia działalności, gdyż, jeśli chodzi o agencje hostess i modelek to Warszawa, Poznań, Kraków czy Łódź na pewno stwarzają większe możliwości dla rozwoju firmy niż małe miasteczka.