Potrzebujesz na event doświadczonych hostess i profesjonalnej agencji, ale nie wiesz, którą wybrać? Nie miałeś jeszcze doświadczenia firmą z branży eventowej? Na pewno zastanawiasz się, czym poszczególne agencje różnią się od siebie, i na co – poza bazą hostess – zwrócić uwagę. Podpowiemy Ci, co zrobić, by wybrać agencję, która spełni Twoje oczekiwania i pomoże odnieść sukces.
Research w internecie: strony agencji hostess
Wyszukiwarka internetowa to podstawowe narzędzie, z którego warto skorzystać. Wygenerujesz dzięki niej obszerną bazę do poszukiwań. Twoim pierwszym miejscem odwiedzin powinny być oficjalne strony internetowe wybranych agencji. Przeglądając witryny poszczególnych firm, zwróć uwagę na:
- wygląd i przejrzystość strony – profesjonalne agencje posiadają profesjonalne strony internetowe. Tu nie ma miejsca na niedociągnięcia, zwłaszcza w firmach skupiających modelki i hostessy, gdzie wizualna atrakcyjność jest wartością biznesową. Jeśli strona jest wykonana niechlujnie, nieczytelna, zawiera niewiele treści – podejdź do agencji z dystansem. Witryna jest wizytówką każdej firmy i pierwszą linią kontaktu z klientem. Musi być dopracowana w każdym pikselu.
- obecność i jakość portfolio – zwróć uwagę na klientów, z jakimi współpracowała agencja hostess. Im większa, bardziej znana marka, tym większy prestiż i wiarygodność agencji. Jeśli pracuje ona z najlepszymi firmami,mówi to dużo dobrego o jej rzetelności i profesjonalizmie. Nie ufaj stronom, które nie zawierają portfolio i posługują się w treści ogólnikami typu: posiadamy doświadczonych pracowników czy zaufało nam wielu Klientów.
- blog firmowy – jeśli agencja prowadzi blog, przejrzyj artykuły, ich tematy, zwróć uwagę na jakość i dobór treści. Jeśli są dobrej jakości, przydatne dla czytelników – dla agencji to duży plus. Blog jest wizytówką profesjonalizmu i platformą komunikacyjną. Jego brak lub niska jakość to duże PR-owe zaniedbanie.
Agencje hostess w mediach społecznościowych
Kolejnym miejscem odwiedzin są profile agencji na portalach społecznościowych. Rządzi oczywiście Facebook, ale warto sprawdzić czy „prześwietlana” przez nas firma nie jest aktywna na innych portalach.
Pod jakim kątem przeanalizować profil agencji? Sprawdź częstotliwość aktualizacji. Konto mało aktywne powinien wzbudzić Twoje podejrzenia. Co więcej, agencje często traktują przestrzeń fanpage’u jako dodatkowe miejsce na portfolio, więc możesz zdobyć większą wiedzę o jej partnerach i zleceniodawcach oraz obejrzeć fotorelacje z eventów.
Zwróć też uwagę na popularność profilu, ilość polubień, sposób komunikacji firmy z użytkownikami, wystawione przez użytkowników oceny i opinie. Niestety, nie wszystkie rekomendacje, które znajdziesz w internecie, będą prawdziwe. Zwracaj więc uwagę na to, jak formułowane są opinie o agencji. Nieetyczne firmy bardzo często zamawiają i płacą za pozytywne oceny i przychylne recenzje, w ten sposób manipulując swoim sieciowym wizerunkiem. Jeśli natrafisz na sztuczność, bądź ostrożny.
Sprawdź specjalizację, porozmawiaj z firmą
Agencje hostess często specjalizują się w określonych działaniach, w zakres ich usług może wchodzić również modeling. Stojąc przed wyborem agencji, najpierw zaplanuj dokładnie, czego potrzebujesz. Jaki jest rodzaj eventu czy promocji, ile ma potrwać, ustal swoje oczekiwania względem hostess. W tym celu warto też skontaktować się z agencją i porozmawiać. Kontakt telefoniczny lub mailowy również jest formą weryfikacji kompetencji.
O czym szepcze branża?
Kolejnym miejscem, gdzie znajdziesz cenne informacje, są związane z branżą fora i grupy internetowe, samodzielne lub funkcjonujące na biznesowo-zawodowych portalach społecznościowych (LinkedIn, GoldenLine). To kopalnia wiedzy, pochodzącej od osób, które miały styczność z konkretnymi firmami. Znajdziesz tu wypowiedzi hostess, właścicieli agencji oraz zleceniodawców. Warto na takich grupach zadać pytanie z prośbą o polecenie dobrej firmy – może to bardzo ułatwić poszukiwania i pomóc podjąć dobrą decyzję.
Jeśli uważasz teraz, że znalezienie solidnej agencji hostess to czasochłonne zajęcie, pomyśl o jednym – nieprzemyślane i pochopne decyzje zawsze w przyszłości odbiją się niechcianą czkawką. Wynajmując hostessy, wybierasz wizytówkę dla swojej firmy, więc z pewnością nie chciałbyś, by okazała się nietrafiona.